Recent Searches
Clear

Self Guided Tour Boston Freedom Trail, Audio Tour, 3 tours in 1 bundle

|
Boston, United States
Self Guided Tour Boston Freedom Trail, Audio Tour, 3 tours in 1 bundle

Select Date and Travelers

Number of travelers
0 Adults1 Adult2 Adults3 Adults4 Adults5 Adults6 Adults7 Adults8 Adults9 Adults10 Adults11 Adults12 Adults13 Adults14 Adults15 Adults
Free cancellation
Up to 24 hours in advance. Learn more
Loading available options...


Safety measures
icon2 to 3 hours  (Approx.)
Mobile ticket
iconOffered in: English
Instant Confirmation

Overview

Saved to wishlist!
Virtual Tour - Listen to the tour after walking in person anytime.
GPS guided solo walking tour of the Freedom Trail on the WalknTours app - Never expires
See the sites along the Freedom Trail from the Boston Common to the Hay Market
You'll see the Granary Burial Ground, Omni Parker, Old State House, Old South, Faneuil Hall and more
No in person guide, this is a smart phone navigated tour on the WalknTours app

Departure Point

139 Tremont St, Boston, MA 02111, USA

All visitors will use the WalknTours app to take the tour. When you get to the Boston Common Visitors Center, open the WalknTours app, login/register your account, open the "Freedom Trail Experience part 1" tour, click purchase and use the Experience code to unlock the tour.

Departure Time

5/27/2020 - 11/10/2022
Monday - Sunday:12:00 AM - 11:30 PM

Return Details

93 Chelsea St, Charlestown, MA 02129, USA

The tour ends at the USS constitution just outside of the ship.

  • Confirmation will be received at time of booking
  • Not wheelchair accessible
  • Stroller accessible
  • Service animals allowed
  • Near public transportation
  • Most travelers can participate
  • This is a private tour/activity. Only your group will participate
  • OPERATED BY WalknTours
You can cancel up to 24 hours in advance of the experience for a full refund.
  • For a full refund, you must cancel at least 24 hours before the experience’s start time.
  • If you cancel less than 24 hours before the experience’s start time, the amount you paid will not be refunded.
  • Any changes made less than 24 hours before the experience’s start time will not be accepted.
  • Cut-off times are based on the experience’s local time.

Learn more about cancellations.

The answers provided below are based on answers previously given by the tour provider to customers’ questions.
Q:
What is the policy on face masks and attendee health during Self Guided Tour Boston Freedom Trail, Audio Tour, 3 tours in 1 bundle?
A:The policy on face masks and attendee health is:

  • Face masks required for travelers in public areas
See all safety measures taken by Self Guided Tour Boston Freedom Trail, Audio Tour, 3 tours in 1 bundle.
Q:
What is the social distancing policy during Self Guided Tour Boston Freedom Trail, Audio Tour, 3 tours in 1 bundle?
A:The policy on social distancing is:

  • Contactless payments for gratuities and add-ons
See all safety measures taken by Self Guided Tour Boston Freedom Trail, Audio Tour, 3 tours in 1 bundle.

Traveler Photos

See More
See More

Traveler Tips


  • "This is a very deceptive app… I paid seven dollars for the app, ,Started the tour, and learned that the first three stops were free, but the remaining eight stops I had to pay an additional $4.99… Outrageous!" See review

Reviews

4.0
star-4
27 Reviews

Reviews by Viator travelers

Showing 1-10 of 27 reviews
star-1
Disgraceful
Peggy_B
, Oct 2021
This is by far the biggest rip off I have ever lived through I read all the directions. The email address put on the site was not accessible I went to the tourist booth on Boston Commons. they could not figure it out. The guide there worked with me for a half an hour. She of course was not Able to make heads or tails out of it. It was disgraceful it’s so misleading and she said you’re dealing with a third-party here and so it’s hard to figure out what they want. so we of course did not use the tour it was totally unavailable to us. You should fold up your tent and go home
icon Response from Host , Oct 2021
Ouch! This sounds like our competitor :( There is plenty of opportunity for both of us to be successful in the mobile walking tours industry, no need to make false claims about our technology that thousands of other people have seamlessly enjoyed. For potential bookers reading this review, please know we are a team of 2 answering phones and email as close to 24/7 as possible. we hope you’ll reach out for ANY issue before getting this frustrated 617 991 3269 or info@walkntours.com
star-1
Didn’t know and wasn’t...
Rose_A
, Oct 2021
Didn’t know and wasn’t told that this was not a guided tour! Horrible, never used it or went on it! Nobody wants a guided tour on your phone and I paid for four people if I had known I would have only gotten one ticket!
icon Response from Host , Oct 2021
Sorry this experience is not what you were looking for. We do our best in the title and description to make clear that this is a solo gps, self guided tour on your phone, on the WalknTours app, We understand this experience is not for everyone, but those that take it love it and often take additional tours. Your purchase never expires so we hope you'll give us a try. Enjoy :) The WalknTours app offers solo tours navigated by your smart phone. Go at your own pace, on your own schedule and on your own terms. It's like a real life tour guide, only it's on your phone, way more convenient and a better story teller.
star-1
We arrived where we were...
Cody_J
, Sep 2021
We arrived where we were suppose to go and entered the word given into the app and the app wouldn’t work.
icon Response from Host , Sep 2021
Sorry to hear that! The experience code is in step 3 of the booking email. For this tour you purchased the 3 tours in one package and need to click on the "City Tour Package" in the WalknTours app and enter the experience code there to unlock all 3 tours. Feeling sad you missed out on this fun solo smart phone navigated tour in Boston :(. If you ever run into an issue text or call me at 617-991-3269 and I'm here to help! Or email at info@walkntours.com.
star-3
The tour itself was good.
Karen_M
, Sep 2021
The tour was great but don’t buy it through aviator. The interface is too confusing. Go directly to the app and purchase. It took me the better part of an hour and a phone call to the app help line to get it to work.
icon Response from Host , Sep 2021
Thanks for using the WalknTours app! The benefit of buying on Viator is you'll save big, nearly 50%! This tour is $8 on Viator and $14.99 if you buy directly on the WalknTours app. As we spoke on the phone you had an issue using the experience code. To take the tour you will. 1. Get the WalknTours App 2.. Register your account 3. Choose Boston and select the City Tour Package. Then use the experience code in your booking email to unlock the tour. The whole process take a few minutes :) And as always, if you have questions you can contact us at 61-991-3269 or email us at info@walkntours.com. Thank you for taking our tour!
star-1
App. Not user friendly
Denise_S
, Aug 2021
App not user friendly. You pay 7.99 then u paid 5.99 from the tour. Will not recommend this to anybody.
icon Response from Host , Aug 2021
Yikes! I see you did not read your booking email :( The booking email includes the instructions and experience code to unlock 3 tours in the WalknTours app (a $17.97) for $7.99. So you actually saved nearly $10 on the tour. As mentioned in the booking "Do not purchase in the app. Please use the Experience Code in the booking email." Also, you can write me anytime or call me (as mentioned in the email) info@walkntours.com or 617-991-3269, I'm here to help :) The Booking email includes the instructions. 1. Get the WalknTours App 2. use the Experience code to unlock the tour. 3. Go to the Boston Common Visitors Center and press "start experience". I hope this helps and you can unlock the tours and take it later :). You were not ripped off. You were not cheated. Please ask next time before writing this kind of review. We are small businesses (often only one person) working really hard to provide our customers with great local experiences. We work really really hard to do this. And 100's of travelers have written reviews that they love this tour, so it hurts when you write a terrible review and you did not even take the tour :(
star-5
Great tour!
Ken_C
, Aug 2021
Did the whole trail. Loved being able to stop and start and the dig deeper options.. Learned revolutionary history and enjoyed visiting the food stores in th North End
star-1
No experience code provided
Michael_M
, Jul 2021
Do you not use this service. The walking tours audio that I purchased asks for an experience code. Wietor never provided me with an experience code. Don’t waste your money.
icon Response from Host , Jul 2021
Hi, the code is in the ticket / booking email. The tickets shows 4 steps to take the tour. The code is in Step 3 of the instructions. 1. Get the WalknTours app on the App Store or Google Play. 2. Register 3. Use the experience code provided in your email to unlock the tour. 4. Go to the Boston Common visitors center and press start experience. Sorry you missed the code. I did see you did take the Freedom Trail Tour and gave it a 5 star rating after taking it, so thank you for that! In addition you did email me asking about the code and 2 minutes later I replied with the booking instructions and the code to unlock the tour. Thanks for using WalknTours!
star-5
Very informative tour.
Carita_F
, Jul 2021
The tour was great. Very informative. A wonderful way to learn about The Freedom Trail. The narrator was funny and has provided a vast array of information in a clear and sometimes humorous way.
star-5
Listen and Learn
Donna_H
, Jul 2021
A wealth of information! I so enjoyed the opportunity to stop and explore further when I wanted to. I liked the different narrators. They added authenticity to the experience. The GPS “find me” did not always work. I enjoyed this experience so much more than a traditional guided tour. This tour was money well spent!
star-1
Disappointed
Kathy_O
, Apr 2021
Unfortunately we did not have the educational experience we hoped for. Spent the entire time downloading on our phone instead of working. Gave up after 20 minutes and went for cannolis.
icon Response from Host , Apr 2021
Sorry to hear that Kathy, we have so many happy users we are sad to hear this happened. This issue was more than likely due to lack of memory on your phone. I'll be sure to include a note in the booking instructions that if users are facing download challenges to make sure the memory on their phone is sufficient. Also we suggest in all our booking details and in the app to download the tour before going. Cellular signals can be unpredictable and this could have been a thing with Verizon/ATT, some don't work well in Boston :) Thanks for the feedback! Sorry again. I issued a you a refund. I hope next time you'll give us another chance and you enjoy the tour.

Compare Similar Experiences

Current
Self Guided Tour Boston Freedom Trail, Audio Tour, 3 tours in 1 bundle
Self Guided Tour Boston Freedom Trail, Audio Tour, 3 tours in 1 bundle

star-427

2 to 3 hours

Free Cancellation

From
$7.99

star-3.55

1 hour 10 minutes

Free Cancellation

From
$5.00

star-4.5122

1 hour 10 minutes

Free Cancellation

From
$20.00

star-4.518

2 hours 40 minutes

Free Cancellation

From
$6.99 $6.29

star-412

1 hour 30 minutes

Free Cancellation

From
$18.00

star-00

15 minutes

Free Cancellation

From
$5.00

star-4.565

1 hour 30 minutes

Free Cancellation

From
$18.00

star-4.53

28 minutes

Free Cancellation

From
$5.00

star-51

7 hours 25 minutes

Free Cancellation

From
$16.99 $13.59

Explore Similar Things to Do